Followers

Friday, November 12, 2010

13
Death Note 3

salam jumaat yang berbahagia...

maafkan saya kerana banyak mengasak pembaca dengan entry contest saya.. kali ni saya hentikan segalanya. saya tunaikan janji saya untuk beberapa rakan lain.. tapi sebelum itu, jika ada yang merasa tajuk ini tak seswai dipublish hari ini maafkan saya.. entry ini bukan bertujuan merosakkan akidah atau pahaman seseorang tetapi sekadar berkongsi minat dan pengetahuan.. sory kalau masih ada yang kurang selesa, tapi anis tetap teruskan juga.. ---- tanda-tanda orang keras kepala.. hehehe.. hanya satu saya ingin katakan, untuk melakukan kebaikan bukan bergantung pada hari tapi bergantung pada niat diri... waaaa... okey2.. ni kira macam tazkirah ckitla juga kan... boley diterima kan.. (^___^)

baiklah.. berbalik pada tajuk utama.. sebelum ni dah publish 2 entry berkenaan Death Note, kalau ada yang berminat untuk buat review silala ke Death Note dan Death Note 2. dari komen-komen yang ditinggalkan ada beberapa teman yang berminat nak tengok isi dalam Death Note tu sebab anis ada cakap yang isi dalam Death Note ni sama dengan cerita tu, ada tulisan-tulisan Light Yagami atau Kira yang tertera. makanya, ramailah yang berminat nak tengok. tapi anis tak dapat tunjuk isi dalam nya ketika itu sebab Death Note ni berada di tangan my sis, kat matrik tangkak. tapi anis dah promise kat semua yang anis akan cuba dapatkan Death Note tu dan tunjuk pada anda semua. akhirnya.. sekarang Death Note tu dah ada pada anis. dan hari ni, anis nak tunaikan janji. anis!

oh ya! sebelum tu, anis dapat tau yang Krole dah ada 2 buku Death Note nie.. anis baru ada 1 dah kecah.. hahaha.. kiranya lagi hebat kan kuasa Krole.. ngeeee..

baiklah.. dah sedia semua?? ready.. set.. GO!!

ni muka pertama.....


dan seterusnya...


ni plak muka pertama syarat-syarat dan cara pengguna Death Note....


okey.. xbleh tunjuk semua page syarat-syarat dia sebab banyak sangat ni adalah di antaranya...


last page syarat-syarat dan peraturan... page  IIX.. muka surat berapa ek? hahaha



antara tulisan-tulisan yang ada.. bagi yang mengikuti cerita ni, ingat x Lind L Tailor? penjenayah yang sedang menanti hukuman mati, disuruh menyamar sebagai L, dan akhirnya nama dia ditulis oleh Kira iaitu Light Yagami sebab kira menyangka dialah sebenarnya L, dan meninggal serta merta..dan dengan itu, terbuktilah kuasa Kira yang sebenarnya...



ni plak adalah percubaan pertama Kira, selepas dia mengetahui bahawa pemilik Death Note juga boleh menetapkan cara dan waktu kematian mengikut apa yang diigini dengan hanya menulis sahaja keterangan tersebut di dalam Death Note. tulisan memang xpaham apa maknanya tapi tanda tu mesti semua ingat kan, kejadian yang berlaku keatas banduan-banduan di dalam penjara, yang mati dengan meninggalkan nota-nota pelik di dinding...



yang ni plak adalah catatan kematian semua penyisat seluruh dunia yang cuba menyiasat siapakah Kira yang sebenarnya..Kira berjaya mengumpan Ray Penbar untuk menulis semua nama-nama penyiasat dan dalam sekelip mata semua penyiasat tersebut mati diserang sakit jantung.. begitu juga dengan Ray Penbar.. kejam kan dia.. ish3..


ni pun antara tulisan yang ada.. yang ni saya xpasti apa maknanya.. hehehehe


ni pun salah satu... disebabkan saya tidak memahami bahasa jepun makanya saya xdapat nak terangkan dengan segala tlisan yang anda.. (^___^)


hmmm.. rasanya cukupla tu kan... banyak lagi tulisan-tulisan kematian dalam Death Note ni.. tapi ini pun dah kira okey kan.. hehehe... harap-harap semuanya berpuas hati!! oh ya.. minta maaf kalau gambar ada yang kurang jelas... yossshhh!! jaga diri semua d hujung minggu nie... jya-neh!!

dari papan kekunci: sabtu nie, anis ada ujian Mtest, doakan kejayaan anis yea... thanks!


13 comments:

ghost said...

seriously!Nadz memang peminat siri Death Note.

Anonymous said...

oh kak..death note lg ye....
mnat nye...heee

krole said...

wuahhhh nad~best2 tp...krole da ade 2 ngeeee~hehehe'

ANIS HJ SUKARTI said...

@biskut:
ada lagi yg lebih otai.. hikhik

ANIS HJ SUKARTI said...

@silah:
hehehe.. lebih krg mcm tu la.. ni entry last pasal death note.. hahaha

ANIS HJ SUKARTI said...

@krole:
haaa.. tu la... xbleh nak berlagak lebih ngan krole.. hehehe

maisyah said...

woo...
gitu eh..
saya pn dpt membayangkan imbasan2 critanya..(wlupn x jumpa2)
but fantastic jg la..mesti crita yg mendebarkan..
Thanx anis..sgt bermurah ati jantung limpa suma2 la..utk berkongsi death note ni..

Anonymous said...

mak aii gigih betul tulis citer ttg death note ye tuan hambe ni..

*semoge berjaya utk mtest esok!

Hairil Rizal said...

Looks interesting, tapi malangnya Warlord tak faham.

Hanya peminat Death Note aje yg tau kan?

:)

ANIS HJ SUKARTI said...

@maisyah:
sigu.. ceritanya mmg fantastic.. hikhik..

welcome2.. small matter jak tu..

ANIS HJ SUKARTI said...

@kf:
thanks!!

ANIS HJ SUKARTI said...

@hairil:
hehehe.. lebih krg mcm tu la...

Nur Liyana said...

kak.. kekna seprti tidak mggunekan bku itu lagi. can u give it to me? :D

Related Posts with Thumbnails