Followers

Tuesday, December 28, 2010

28
Saya Blogger Johor

salam semua..

sekarang rata-rata semua blogger sedang sibuk mempromosi tempat masing-masing.. siapa tak bangga jadi anak kelahiran negeri mereka kan. nadz pun memang yang teramat bangga giler jadi anak kelahiran Kota Tinggi, Johor, sampai nama blog pun ada Kota Tinggi. hahaha... tapi perasan tak nadz tak pernah buat satu entry langsung pasal Kota Tinggi.. memang hampeh.. bangga nadz pada nama je kan... huhuhu... dan hari ini nadz akan khabarkan kepada seluruh Malaysia apa itu KOTA TINGGI... hohohoho... semangat berkobar-kobar mengalahkan ahli politik sedang membuat rapat umum... ngeeeee...

tapi sebelum itu... semua ini bersempena dengan Sahabat Blogger Mengikut Negeri (bukan bermaksud mewujudkan perkauman, tapi memudahkan perkenalan selain mempromosi kawasan masing-masing).. anjuran dari Blog Pilihan Malaysia 2010.. jika anda berminat untuk menyertai sila kesini dan juga disini.. hehehehe

*****************************************************

Nama Saya: Nur Khairunnisa

Nama Blogger: Nadzirah Aqilah a.k.a nadz

Status: errr... single

Contact: khairun_anis@yahoo.com (email)
              Anis Hj Sukarti (facebook)

Daerah: Kota Tinggi

Tempat tinggal: Taman Kota Jaya, Kota Tinggi

Apa yang Menarik:

okey.. bila bercerita mengenai Kota Tinggi, semuanya berpusat pada kawasan peranginan di kawasan ini.. antara kawasan peranginan yang menarik di Kota Tinggi ialah Desaru, Batu Layar, Tanjung Balau, Telok Sengat dan banyak lagi, termasuk juga kawasan-kawasan bersejarah seperti di Kota Johor Lama di mana kawasan pentadbiran Johor yang paling awal sebelum semuanya berpindah ke Johor Bahru (mungkin sebab tu nama dia Johor Bahru dan Lama.. hahaha).. okey... tapi nadz tak akan cerita semuanya disini.. kali ni nadz hanya ingin fokus kepada Air Terjun Kota Tinggi, memandangkan blogger Afzan juga berminat untuk mengetahuinya..

Air Terjun Kota Tinggi ini telah dibangunkan beberapa kali, mengikut peredaran permintaan pelancong yang datang berkunjung. Air Terjun disini memang ternyata cukup sejuk dan nyaman. terletak kira-kira 56km dari utara Johor Bahru. tapi jika anda dari kawasan nadz, bandar Kota Tinggi, hanya kira-kira 10 hingga 15 minit perjalanan. pengangkutan dan penginapan bukan masalah utama jika anda mahu ke sana kerana terdapat kira-kira 43 bilik hotel moden dan 20 buah chalet persendirian di sekitar kawasan Air Terjun. selain itu, jika anda menginap di hotel-hotel atau rumah tumpangan di bandar Kota Tinggi, pengangkutan awam memang mudah untuk didapati. segalanya sudah tersedia sempurna. ada juga sesetengah pelancong yang gemar berbasikal ke kawasan berkenaan. bagi yang gemar berkhemah, terdapat juga disediakan sebuah kawasan perkhemahan yang cukup selesa....  rasanya cukup itu sahaja info yang nadz dapat sediakan berkenaan Air terjun Kota Tinggi atau Kota Tinggi Waterfalls Resort.. selebihnya silalah nikmati gambar-gambar yang nadz amik dari Majlis Daerah Kota Tinggi dan beberapa laman web pelancongan...








dari papan kekunci: jika ada yang pernah sampai kesini, mungkin ada yang perasan gambar-gambar ni sebenarnya bukan gambar yang terbaru... nadz dah cuba cari tapi tak jumpa... hehehe.. sory ya... semoga anda berpuas hati dengan info yang nadz berikan... (^___^). kalau ada yang berminat mengenai tempat-tempat lain di Kota Tinggi.. nadz akan story lagi untuk cerita akan datang... Love Kota Tinggi a Lots!!! hahaha...

From Kota Tinggi With Love,

28 comments:

♥..cik_mas..♥ said...

nama betul ngn nama bloger lain ek? jauh panggang dr api..hehehe


lps ni leh g kota tinggi waterfall plak :)

nadzirah aqilah said...

@cik mas:
tu la kan... kantoi plak disana... hahaha..

jom2.. lepak cnie... sya bw..

Encik MamaT said...

anis... leh buat rombongan la nti.. hehe

nadzirah aqilah said...

@encik mamat:
oh.. boley2.. no hal lah!! ngeeeeee

zazaw said...

wahhh
bestt nyer
ade air terjunnn

sYafIk-wAy said...

tempat ini sangat cantik , i like !

Cik Mimie said...

salam 1 johor...hoho..cik mimie usha2 cik nadz..boleh la bw cik mimie g waterfall ni nnt ye??hehehe

nadzirah aqilah said...

@zazaw:
best2.. tapi kan nadz pun dh lama x pg sana.. hahaha

@syafik:
jom la dtg kalau nak bercuti... (^___^)

@cik mimie:
oo.. boley2.. no prob la... ngeh3

dotblogspotdotkom said...

pakcik tak pernah p sana... nampak macam bes ..huhuhuh

nadzirah aqilah said...

@dotblogspotdotkom:
bley tahan la pakcik.. tapi sya pun dh lama xsampai nak buat review lebih2 lain plak jadinya.. hehehe

i am S!L4H.. said...

bestnye mndi air tejun....
kak,ble nk bwk silah jln2 kota tggi??
drift sekali...hahaha

sy blogger pahang*tibe2*

Nordin said...

singgah :)

Tok Esah said...

wah anis, best nye... nak pergi gak!!! kalau pergi kota tinggi, xnak tido hotel, tido umah anis ley?? ahhaha tak yah bayar kan.. lalalalla

AIMAN said...

wahhh best nie.. kena pi jogor plak camni.. review lagi ye tempat2 menarik yh lain.. :)

nadzirah aqilah said...

@silah:
no hal lah silah... bila free gtau la akak bw round kota sampai jb.. nak drift pun boley... hahaha

@nordin:
thanks... (^___^)

@tok esah:
uitttt.. haaaa... boley2.. small matter... tapikan.. agak bahaya permintaan itu.. hahahahaa

nadzirah aqilah said...

@aiman:
boley2.. akan disusulkan kemudian.. hehehehe

afzan said...

btw nadz masuk dalam bayaran ikut kepala atau satu kereta?

nadzirah aqilah said...

@afzan:
errr... tu yg susah nak cite tu.. air terjun kota tinggi nie entrance dia antara yg termahal.. hehehe.. nadz pun xpernah pg sebenarnya lepas dikenakan bayaran...

kereta masuk park bayar..
org masuk pun bayar..
no food or drink outside..
lau xsalah la... sume org gtau.. hehehe

i am S!L4H.. said...

heheeee..wahhhh...beres,,,,hak3

amal syahirah yaakop said...

best nye..
nk pegi2..
ade sape2 nk bw sy pegi sni x??
huhu..

dyah pinky! said...

dah lama x g sana.

:)

elnino moona said...

blogger sabah dtg jln2..:)

Mat Ganu said...

dh lama teringin nk pergi air terjun kota tinggi...tapi tak sampai2...anis tolong bawak pg sana bley?? hehehe

Yan said...

adik orang kota yer.. akak kat pasir gudang..
bagus wat entri pasal air terjun ni.. dah lame akak tak p..


salam dik jemput undi bby akak
http://www.mayaqarmyla.net/2010/12/jom-vote-adik-dhuwa-haziq.html

krole said...

wuahhh cam best r waterfall tu...nnt le r wak bawak p sne~

Bulan said...

yunk demam nie..
x bw..underground je nie..
i penah pegi sini mse p utm.
best! i suke men gelongsor tue.ahakss

nadzirah aqilah said...

@silah:
akak tunggu taw... hahaha

@amal:
jom2.. tp sya bw dr kota tinggi la.. hikhikhik

@dyah:
jomla dtg lg..

@elnino:
jemput2... jgn malu2.. (^___^)

nadzirah aqilah said...

@matganu:
boleyyyyy.. no prob... tapi kena sampai johor dulu la... ngeeeee

@yan:
laaaaa... kak yan dok pasir gudang ke.. tak jauh tu... okey kak.. nanti kiter usha2 yer..

@krole:
jom la.. cuti nanti mai holiday kat sini.. banyak lagi tempat bley dtg..

@bulan:
alamak yunk.. sian u.. take care yea..
kalau teringin nak dtg lg i bley bwkkan..

Related Posts with Thumbnails