Followers

Monday, November 01, 2010

8
Death Note - 2

Salam Isnin semua...

apa??? Death Note lagi? hahaha.. sesiapa yang tidak berminat sila tutup telinga anda.. ingat lagi entry lepas anis ada cerita pasal koleksi Death Note, nota kematian yang hampir serupa dengan nota yang digunakan dalam cerita Death Note tu? untuk yang terlepas anda boleh rujuk disini. respon dari rakan-rakan lain agak mengujakan.. ehem.. ehem.. ramai yang berminat nak tengok isi kandungan Nota Kematian tu. tapi sory yea, Nota Kematian tu ada pada adik anis dan sekarang berada di Tangkak (Death Note ni dah mengembara merata-rata sebab ramai berminat nak tengok, kitorang dengan bangganya show off kat kawan-kawan lain.. hahaha.. jangan ikut perangai ni).. but.. dun wory.. anis akan cuba dapatkan Death Note untuk anda semua.. weeee.....

tapi kali ni, masih lagi berkisar blender dengan Death Note. ada beberapa teman blogger yang ingin mengetahui pasal Death Note nie. jadi sebagai seorang yang rajin menaip anis berbesar hati nak story ckit pasal Death Note.. kita mula dengan kertas dinding Death Note dulu.. taraaaa.... (kira macam cover story la)..



Death Note ni sebenarnya berasal dari siri manga jepun yang ditulis oleh Tsugumi Ohba dan ilustrasi oleh Takeshi Obata. biasalah, jepun memang feymes dengan mangga mereka dan bila adanya manga, mestilah terhasilnya anime dan juga movie.. pastu satu yang anis suka sangat bila ada manga ngan wujudnya anime ni ialah bila adanya Cosplay!! wooo.. kena yang kretip tahap bagan tu, dia punye real watak yang dorang bawa memang thumbs up la.. eh.. dah lari topik.. hehehe. okey-okey kembali kepada cerita asal.. anime Death Note ni plak diarah oleh Tetsuro Araki dan dianimasikan oleh Madhouse. Death Note anime ni mula disiarkan di Jepun pada 3 oktober 2006 dan tamat pada 26 jun 2007 sebanyak 37 episod selama 30 minit. tapi malangnya, anis tak dapat tengok anime ni di jepun sebab anis berada di Malaysia. makanya.... jeng.. jeng.. jengggg..



Death Note anime merupakan salah satu koleksi DVD yang anis ada.. hikhik.. jadi macam biasalah.. kalau dah ada anime memang tak lengkap lau takde movie kan.. apa lagi.. diasingkan kepada dua bahagian movie untuk percubaan pertama yang diarahkan oleh Shusuke Kaneko, dihasilkan oleh Nippon Television dan distributed oleh Warner Bros Picture, Japan sekitar 2006. movie pertama bertajuk Death Note dan diikuti pula dengan Death Note: The Last Name. nak tengok?? nak tengok??


dan seterusnya setelah berpuas hati dengan hasil dan penerimaan peminat mereka maka pada februari 2008 terhasillah movie yang ketiga iaitu L: Change The World.. macam yang kat bawah nie..



cerita serba sedikit pasal Death Note @ Nota Kematian ni.. sebenarnya, Nota ni konon-kononya milik dewa kematian yang jatuh kebumi dan dikutip oleh seorang brilliant student, Light Yagami, tapi sebenarnya bila dia dah teruja dengan Death Note nie, memang nampak kebodohan dia. seorang yang tidak percaya pada undang-undang dan baginya keadilan hanya akan wujud bila pesalah itu mati. full stop. memang kejam.. setiap nama yang tertulis dalam Death Note ni, pemilik nama tu akan mati dalam masa 40 saat..

aissshhh.. cerita nie, memang hanya sesuai untuk mereka yang berumur 18 tahun keatas mungkin, sebab kadang-kadang ianya memerlukan bimbingan orang dewasa. takut ada yang percaya... boleh rosak akidah.. nauzubillahh.. ketahuilah bahawa Tuhan itu adalah yang paling sempurna. Death Note ni sesuai untuk dijadikan hiburan ringan.. macam anis buat.. hahaha.. kalau nak ceritakan dari awal sampai akhir memang banyak. rasa macam nak cerita semua benda.. tapi bagi mereka yang berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut anda boleh pergi ke sini.. banyak info pasal Death Note ada...

okiess.... tu je la yang anis boleh share.. jaga diri hiasi peribadi.. pesanan khidmat masyarakat ni dibawakan untuk anda oleh Anis Hj. Sukarti.. hahaha.. oooooo.... harga DVD tersebut terpaksa disensored kan atas sebab-sebab tertentu... hikhikhik...

dari papan kekunci: hari ni masuk hari ketiga, ibu ayah di sarawak.. malam nie baru berangkat semula ke johor.. memang ternyata mencabar life saya sebagai seorang akak untuk mengambil alih tugas ibu dan ayah.. kena masak untuk adik sebelum g keje, kemas rumah, hantar adik g sekolah dan yang seangkatan dengannya.. nasib baik 3 hari jek.. agak-agak lau dah berumahtangga macam ni juga ke? hahahahaha... ulat bulu dah naik badaaannnn...~~~~ Chow!!!


8 comments:

Mar Yanie said...

death note!! dulu ade kwn sgt suke bc buku ni..pastu beli cd lg..

ANIS HJ SUKARTI said...

hehehe.. manga dia anis dah usha ritu.. complete 1 set bleh tahan la mantop harganya... sebab special edition.. huhuhu.. nganga je la..

Hairil Rizal said...

Oo..gitu background story nye... skrg sudah tau lah! :)

ANIS HJ SUKARTI said...

hehehe... best taw... tryla tengok lau free..

CETUSAN SEIKHLAS RASA said...

Mcm best jak cerita tu.... anak sia pasti suka klu dpt tinguk story mcm tu.... tapi tulah... risau gak kalau da adegan boleh mengugat akidah ni...

ANIS HJ SUKARTI said...

nda tipu ni.. best taw.. lau untuk dijadikan hiburan ringan okeyla.. hehehe

maisyah said...

oo..gitu ya anis..
wah..cam pembalasan c pitung la ni..eh...
emm..sm ka? hee..sambarang saja ba kan..
tapi memang menarik..mau search la lau ada masa..
hee..sigu walau lembut2 hatinya 'grundge...grrr..'hehehe...

ANIS HJ SUKARTI said...

bha.. pa itu pembalasan c pitung? nda pernah dengar nie.. cite2 sigu.. mo tau jugak nie.. hehehe

waaa... alang2.. ganas jugak nie.. hahaha

Related Posts with Thumbnails