Followers

Tuesday, September 21, 2010

11
Rahsia Seorang Perempuan

salam semua..

Entry kali ini tak tau nak fokus untuk perempuan atau lelaki. hmm.. untuk lelaki kowt.. segala rahsia ni anis dapat dari blog Budak Ghanung Dot Com. anis dah minta kebenaran dengan matghanu untuk copy entry dia. thanks yea. rasa kagum dan terharu pun ada kalau seseorang lelaki itu memahami segala rahsia itu. nak tau apa rahsia nya?? silakan~~~

Rahsia perempuan yang perlu diketahui lelaki

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati, tolak cintanya dengan lembut, jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan, dia akan lakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan, cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni langsung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telefon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebaik saja gagang diletakkan, dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit, semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita. Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai seorang wanita, cubalah mulakan dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika seorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu, teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!!

18. Selepas seorang gadis jatuh cinta, dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati seorang gadis, cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya (hadiah, bunga atau sekadar kad ucapan romantis). Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya. So, kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

gambar diambil dr. yahoo.
untuk kaum hawa, adakah anda setuju dengan rahsia diatas? tepuk dada tanyalah hati.. hehehe. untuk kaum adam anis bukan menagih simpati tapi anis mahu anda memahami. tehee.. poyo plak entry anis kali nie..

dari papan kekunci: bila la agaknya anis dapat jumpa insan yang betol2 memahami... hahahaha.. poyos la anis...!!

11 comments:

Hairil Rizal said...

Mmg susah nak cari lelaki yang memahami isi hati wanita.

Bertuahlah rasanya kalau jumpa lelaki yang dapat buat paling tidak separuh dari list kat atas tu..

Teruskan sahaja pencarian itu. Kejayaan pasti mengiringi mereka yang berusaha!

Ayuh!!
(poyos gaks nie)

.aira. said...

macam mana bnyak pun hint kita bagi, lelaki yang memahami sukar dijumapi *erk ? HAHAHA xD


new entri xD :
TIPS MENGENAL PASANGAN ANDA

Mat Ganu said...

dari papan ank kunci: insyaALLAH, ade ler tue...ALLAH tak bg ape ygkita mahu, tapi DIA bg ape yang kite perlu~

nadzirah aqilah said...

hairil rizal:
memang tersangatlah susah.. tapi usaha tangga kejayaan kan.. hehehe

aira:
setuju2.. (^__^)

mat ganu:
amin~~

Uruchimaru @ kf said...

cik anis kan?hee..
meh rapat sikit hambe nk bisik..

"jodoh ni rahsia tuhan,yg penting kite persiapkan diri kite sebaek mungkin,perempuan yg baek adlh utk laki2 yg baek begitu jga hal sebaliknye.."

>bkn ustaz<

nadzirah aqilah said...

uruchimaru @ kf:
mekasih tuan hamba atas nasihat yang diberikan.. akan hamba ingat sampai bila2.. (^__^)

Rizuan Ismail said...

ohh..paham2..ngeh ngeh :P

dianafisa81 said...

uihh..byknya rahsia...

nadzirah aqilah said...

hehehe.. sebenarnya tak la rahsia sangat pon..

ct cheery said...

i like this ..kihkih.rasa cm 99% tepat huhu

nadzirah aqilah said...

hehehe... kan3.. saya pun suka bila baca...

Related Posts with Thumbnails