Followers

Friday, August 27, 2010

6
Nak Cari Kayu.. Nak Cari Kayu...

salam 17 Ramadhan n salam jumaat semua...

uhuk.. uhuk.. nak cari kayu buat apa? nak buat unggun api? nak panggang ayam ke untuk buka nanti? huhuhuhu.. tidaklah..... saya nak cari kerja.. lately tetiba rasa tension oh nak cari kerja tetap. sekarang? sekarang kerja sambilan jek kat lawyer firm. actually baru habis study bulan 4 lepas n then bulan 9 ni baru nak konvo. dah dekat 3 bulan keje kat cini. ntah kenapa tetiba terfikir sampai bila kan nak berstatus kerja sementara... oooo.. saya dengar tu isi hati anda.. mesti ada yang cakap alaaaa... baru lagi.. kira bagusla dah ada keje sementara.. yela2.. betula la tu alhamdulillah.. at least xla menganggur di rumah kan. okey? but i just want to share.. apsal saya risau sangat ek.. coz i know n realize that my responsibility as the older sister in my family..

ada orang cakap saya ni memilih.. eh xla.. mana ada... (weii.. xbaik bohong bulan pose ni.. berdosa).. okey2.. yeeee... ada ckit memilihla. but.. bukanlah teruk sangat. saya memilih sebab saya x berapa suka. dari saya buat n then kerja seperti melepaskan batuk di tangga rumah toksah la terima kan. terjejas imej nanti. saya banyak dapat tawaran interview dari bank but..... hehehe.. saya kureng berminat untuk bekerja di bank. memandangkan ayah dah kerja di bank jadi serba serbi saya tahulah bidang kerjanya n kalau boleh saya nak yang lain dari yang lain.. hahaha.. celah mana yang lain dari yang lain tu? penunggu sarkas? ngeeee.... korang ingat tak dulu masa kecik-kecik masa dok sibuk main polis sentry kat tadika ngan member-member seangkatan, bila orang tanya apa cita-cita korang mesti 80% yang akan jawab nak jadi bomba, polis, doktor, cekgu.. kan3.. betol x? eee... tak cool betol cita-cita korang tu.. hihihihi... toksah dok senyum-senyum mengimbau kenangan lalu, saya pun macam tu juga sebenarnya....



saya berminat dengan pekerjaan yang beruniform ni lebih-lebih lagi polis. saya boleh bagi tabik spring kat abang-abang ngan uncle-uncle polis yang sedang bekerja tu. smart nye dorang pakai uniform tu. yang muka serabai pun saya nampak macho habis. kalau pompuan tu cute betol la.. saya pun nak juga pakai macam tu. saya rasa saya nak mohon jadi polis la. tapi kan... hati dan jiwa saya ni rapuh sangat macam biskut suji kat rumah nenek... ada ke semangat berkobar-kobar nak jadi polis tapi tak sanggup join latihan dorang. mulalah berbagai-bagai alasan keluar bila nak mohon. hakhakhak.. memang tak layak.... tapi tak tipu memang saya berbangga dengan polis ni. ada juga yang cakap polis mudah terdedah dengan rasuah. itu sebenarnya individu punya jati diri okey.. tak semua polis macam tu.. my cousin pun ada juga polis.. okey jek.. berpegang teguh je la dengan prinsip dan niat nak cari rezeki halal tutup cerita.. chewahhhh.. poyo btol la...uweekk. uweekkk.. eh.. jangan muntah kat cni plak...

dahla-dahla... yang penting sekarang saya nak cari kerja.. untuk pengembara-pengembara yang meluangkan masa disini saya nak cari kayu!!!!

remark: kalau saya mohon polis layak ke ek? (^__^)
             kalau kayu banyak pun tapi xbersesuaian untuk jadi bahan bakar tak elok gak kan.. hehehe

6 comments:

wantong said...

mohon la, insyaALLAh ada peluang

ANIS HJ SUKARTI said...

Hazwan: terima kasih.. terima kasih... kalau hati meronta saya teruskan.. hehehe

Hairil Rizal said...

Huhu.. mmg elok kalau dpt keje permanent. Senang sket nak settle down buat long term budget.

Memilih? Tak salah. Mmg betul kita kena cari kayu (kerja) yg kita suka. Kalau gaji beribu tapi tak happy pun tak guna.

ANIS HJ SUKARTI said...

hairil: terima kasih banyak2 kerana menyokong dan memahami...

kayu banyak pun tapi kalau xsesuai nak buat bakar xguna kan3.. hehehe

Unknown said...

cube gune online job application mcm jobstreet tu... kje kt Malaysia ni brsepah jgk sbnrnye.. hehehe... Abg I lg 3 hari nk abes last class dah dpt offer kje as technical engineer... masuk sminggu after dy nyer last class.. abes2 blaja terus kje... *padan muke dy* :p

xpe2... usaha tangga kejayaan.

btw ; kje cekgu cool la...*mentang2 la amek TESL* :D

ANIS HJ SUKARTI said...

d'ferin: terima kasih dia atas cadangan anda... banyak saya dah daftar online job ni.. xpe.. pelan2 kayuh kan.. hikhik... murah rezeki abg kamu..(^__^)

remark: walau mcm mana pun saya tetap respect insan yg bernama guru... selamat mendidik anak bangsa.. (^__^)

Related Posts with Thumbnails