Followers

Friday, March 04, 2011

11
Pasar Borong Kota Tinggi

Assalammualaikum w.b.t dan salam sejahtera..

kat Kota Tinggi ni, bila orang cakap pasal Pasar Borong Jumaat, semua insan yang bernama wanita @ perempuan @ gadis akan tersenyum gembira. tapi lelaki pun apa kurangnya. cuma bagi mereka yang bergelar suami mula rasa nak pitam. nak tau kenapa? bila hari jumaat pagi je, Pasar Borong Kota Tinggi ni akan jadi tumpuan ramai orang. tapi kebanyakannya memang kaum perempuan la. oh ya ini bukan cerita pasar ikan atau pun ayam mahupun pasar sayur. ini kisah pasar borong kain yang terletak di kawasan perindustrian Kota Tinggi betul-betul lepas Traffic Light nak masuk kota.. kalau sape2 yang berminat nak pergi, pasar borong ni hanya dibuka hari jumaat dalam pukul 7 pagi sampai sebelas pagi...  

cerita banyak takde guna jom layan gambar... hihihihi.. errrr sebelum tu... sebenarnya saya dah serbu pasar borong nie seawal jam 7 pagi tadi so orang tyme nie memang tak ramai lagi plus tolong buka beberapa gerai. ini bukan masalah excited kemain nak mencuci mata, tapi ini masalah saya seorang bekerjaya yang kena masuk keje pukul 9! so waktu itu adalah terhad.. huh! *sigh*..







yang tudung pink tu jiran saya. kami pergi together-gether. kan lagi meriah gitu.. kat cni bukan baju perempuan, tudung-tudung, selendang dan sebagainya untuk kaum perempuan je ada taw.. t-shirt, jeans, kemeja bla.. bla.. bla.. untuk kaum lelaki pun ada okeyh!! so tempat ini khas untuk semua golongan masyarakat.. kalau tengok keadaan memang macam lengang kan.. tapi kalau musim perayaan.. pehhhhhhh... tak payah citer banyak.. silap haribulan boley pitam sebab x cukup udara bersih... memang BATAL mud shoping... ahaks..

extra story, jom usha pic nie....



ini anak jiran saya.. memang dialah yang paling seronok dapat datang cnie... kejap lari sana kejap lari sini. penat woo jaga. bila kita kejar dia lagi laju dia lari, mungkin dia ingat kita nak kejar dia.. haisshhh.. budak-budak kan.. tapi memang syok la.. meriah!!!! ini salah sorang member saya.. asal balik pergi balik keje mesti dia panggil-panggil saya... comel x? comel kan.. arghh!! gerammm!!!

dari papan kekunci: pehhhh.... bersinar-sinar mata hari ni....... hahahaha

11 comments:

CahayaCintaIlahi said...

perempuan dan perhiasan.. memang tak dapat dipisahkan .. geram lak tengo jualan2 tudung tu.. aih bole habes duet kalo shopping kat situ .. hehe

p/s : comelnye budak tu geram !! :)

nadzirah aqilah said...

@cahayacintailahi:
siyes u... i beli selendang je... memang habis duit la.. hahaha

comel kan? nanti i cubitkan pipi dia ntuk u k.. (^__^)

KHRLHSYM said...

banyak beli barang? hehe

nadzirah aqilah said...

@KHRLHSYM:
takdela banyak.. adala dalam 4 plastik KECIK... hahaha

orkid'scyL said...

Kim salam geng kamu daling~
kiyut wo. cubiiittt tu
ermppp geram

FurBall said...

wah..comel gler kot muka budak nih..ahaha..ingat kan nak berak mula2 td

Tok Esah said...

wah naz, banyaknye barang kat sini!! hehe rambang mata dibuatnye nie!! ehe

i am S!L4H.. said...

ohhh pasa kain erh. ngeee
kak nadz selalu beli ape g cni? ke cuci mate je? eh cute plak bdk tu. cubit pipi sket. ngaaaa
*mak die x bace kan. erkk~

YOUsoF said...

barang pompuan memang 5kali lebih banyak dari barang lelaki... hehe



sape name budak comel suka lari sana sini tu? memang comel!! ;)

ghost writer said...

masa melawat Kota Tinggi aku tak sempat nak melawat pasar borong nih...tapi biasanya aku cuma cari jersy jer kalau pegi tempat2 macam nih..

Uchi kay-f @hmad said...

emmm dah lame x pi sane..

Related Posts with Thumbnails