Followers

Wednesday, November 03, 2010

20
Keje Sekolah

Salam rrrrrrrrabu yang berbahagia...

kali nie anis hentikan entry contest, contest dan contest sebab anis nak buat keje sekolah.. rindu nak balik ke alam persekolahan... hikhik.. tyme ni la rindu, masa kat sekolah dulu asyik panjat pagar asrama jek, tak sabo-sabo nak keluar dari kepompong persekolahan. hampeh! tapi lau takde pengalaman panjat memanjat tu tak lengkap la title sebagai seorang pelajar. kan3.. ada yang bersetuju? oh ada.. trimas!

berpatah balik kepada tajuk asal, anis telah dijemput untuk selesaikan satu kerje sekolah olek seorang guru darjah 1 anis melalui ym, diulang sekali lagi, melalui ym okey! bukan alang-alang pelajar zaman sekarang, belajar guna ym.. hebat2.. hahaha.. beliau yang dimaksudkan ialah Kisuke Urahara Sensei dah kelas 1 Bleach! bhahahaha... ramai taw ahli kelas kami, antaranya ada Kon (yg paling gatal), saya - Hanaichigo (nak letak ichigo tapi nama lelaki plak, saya tambah Hana depan bermaksud bunga), Rukia, Orihime, Ishida, Matsumoto, Hitsugaya (pakwe saya) dan ramai lagi.. hahaha.. ni gambar kelas kitorang..


comel x? hahaha.. opsss... okey2.. nanti sensei marah.. kerje sekolah kena siapkan segera.. sebenarnya kerje sekolah ni lebih kurang mcm 25 perkara pasal diri saya. tapi nama pun keje sekolah.. maka ianya telah dipecahkan kepada beberapa subjek.. sebagai seorang murid darjah 1 inilah hasil kerje sekolah saya....

Fakta Sejarah
  1. Saya dilahirkan dan dibesarkan di Kota Tinggi (penat saya tanye ibu apsal nama Kota Tinggi, sebab kota nie xla tinggi sangat.. masa banjir besar ritu, 2 kali rumah kami tenggelam teruk)
  2. saya tinggal di Taman Kota Jaya (tapi saya tak kenal dengan jiran-jiran melainkan jiran 3-4 buah rumah dari rumah saya, ada ciri-ciri terperap kat rumah x?)
  3. saya suka subjek sejarah, sebab bila waktu sejarah, saya akan dirikan buku dan tido disebalik buku tu...
  4. org selalu cakap jgn biarkan sejarah berulang, tapi newboyz cakap - sejarah mungkin berulang..
  5. eh.. sensei.. xlama lagi subjek sejarah jadi subjek wajib ek???
Fakta Pendidikan
  1. mula membaca, mengira dan mengenali ABC ketika darjah 2 (lepas masuk kelas pemulihan, belajar ngan pelajar darjah khas)
  2. bila dah belajar dengan budak-budak darjah khas, mestila saya boleh bertutur menggunakan bahasa isyarat (dulula, sekarang dah lupa sebab dah jarang guna)
  3. walaupun agak lambat memulakan pendidikan, tapi alhamdulillah, saya berjaya memperolehi Ijazah Sarjana Muda Pengurusan Pemasaran pada bulan September yang lalu.
  4. menguasai sepenuhnya BM, so-so dlm BI, sedikit kalut dalam B.Arab, berlagak pandai dengan B. Jepun dan memahami B. Jawa.
  5. seorang yang cukup fobia dengan matematik. asal belajar math je mesti jadi ngantok tahap gaban. biasanya saya akan tido. tp bila ada test, alhamdulillah saya boley jawab. (sape cakap tdo dlm kelas tak bleh blajar-jgn tiru aksi ini disekolah)
Fakta Pekerjaan
  1. Saya tak pernah bekerja sambilan semasa cuti persekolahan atau semester.
  2. mula bekerja setelah tamat belajar hingga sekarang di Lawyer Firm Kota Tinggi
  3. pernah menjalani praktikal di pej MARA Kota Tinggi (Kota lagi...)
  4. ayah bekerja di AgroBank Kota Tinggi. (wellll... Kota mesti ada)
  5. Ibu seorang suri rumah di Kota Tinggi (nak letak jugak)
Fakta Semasa
  1. Sorang yang suka berpoya-poya bersama kawan.. hahahahaha
  2. saya sayang Bf saya tapi sume BF saya tak sayang saya ----> anis pergi terjun bangunan sekarang..! baekkk!!!!! hahahahaha
  3. saya paling pantang, org miskol saya pastu bagi mesej nak berkenalan.. confirm ada tidak akan dilayan.. masa tu title budak sombong memang selalu saya dapat..
  4. saya dah pernah buat fakta semasa nie, jadi saya tak tau nak cakap apa...
  5. saya suka milo.. milo.. dan milo.. sebab saya tak boley terima air teh, nescafe, kopi dan sebagainya yang bersusu kecuali milo, kalau tak saya muntah.. tapi susu saya boleh telan banyak-banyak..
  6. saya ngah kumpul duit nak beli henpon baru... kui3
  7. ketika menulis entry nie, mood saya dlm keadaan yang suam-suam kuku... bukan mood yang lalalalalala...
  8. saya akan memandu dalam keadaan bahaya sebab saya akan dalam keadaan yang berfikiran kosong bila saya ada mslh, tapi bila ada mslh saya lebih suka memandu.. erkk.. camane tu?
  9. saya tak suka pakai seatbelt ------> jgn meniru hobi ini...
  10. baru-baru ini saya pernah berfikir takut nak berkahwin sebab hari-hari saya membantu menyelesaikan kes orang bercerai (almaklumlah keje dengan peguam syarie)
yeaaa!! dah siap keje sekolah saya.. okey.. nak balik la..... nak mkn.. bubye sume.. jumpa lagi.. jya-neh!!

dari papan kekunci: eh.. nak tambah lagi satu.. psstttt... saya seorang yang tak boleh mennyebut huruf R, sumbang bunyiknya.. hahaha..


20 comments:

i am S!L4H.. said...

wahh byknye kje skolah akk...silah x pnah wat kje skolh cmni tau..gagaga
hehe klaka yg psl bhase tu..nk guling2 kjap..hahaha

ow,akk kje kt ofis lwyer ye..tkut la...ngee
kte sme la,x ske pkai seatbelt*mntk2 x de polis bace..lalalala
akk ske susu msti tulang klo kne hempap tiang msti x rapuh kan..lariiiiii

Ogy said...

salam ziarah..tumpang baca kat sini yea...

nadzirah aqilah said...

hahaha.. lawakkla silah...

yes silahh.. hr2 org cerai berai..
member akak ramai polis taw silah~~ gagaga
uishhh.. ni tagap perkasa ni silah.. jgn main2.. haha

nadzirah aqilah said...

ogy:
sila2... dialu2kan..

dotblogspotdotkom said...

huhuhu... mmg SUPERB jawapan dari seorang guru...eh silap.. GULU... sbb tak leh sebut huruf R... huhu jgn marah yeee....

gurau je.... huhuhu.. anyway TQ fren..... bersusah payah walaupun mood suam-suam kuku... huhuhuu

nadzirah aqilah said...

hehehe.. walaupun mood suam2 kuku tapi tidak menjejaskan otak dan juga tangan saya untuk menap.. kui3...

najihah sahami said...

hoho..silent R ek anis..hhohooh...kmsalam hitsugaya lorh...boleh kan??hehhe

Suara Kalbu said...

Mak aoiiiii...akak sudah tertipu rupanya. Ingatkan serius kerja sekolah tadi. Ini rupanya kerja sekolah kamu yer. Heppppp..nak kena babap nih

nadzirah aqilah said...

hikhik... R anis bunyi mcm english2 ckit..

uisssshh.. mana boley.. hitsugaya saya punyer.. hahaha

nadzirah aqilah said...

suara kalbu:
ampun kak!! jgn babap saya.. sakit!! wuuuuuu...

ejai_eda said...

uiks... kawaiiiiiiiiii!!!!!!

nadzirah aqilah said...

hikhikhik...

Pencacai Alim said...

baru nk join

nadzirah aqilah said...

nak join? jom3.. dialu-alukan..

Uruchimaru @ kf said...

hihi lucu tuan hambe ni..

saya sayang Bf saya tapi sume BF saya tak sayang saya ----> anis pergi terjun bangunan sekarang..! baekkk!!!!! hahahahaha <---suke ayt nie..

nadzirah aqilah said...

statement berani mati tu.. ngeh3

Nafisa81 said...

aka tag anis untuk GA..jom ar join..senang jer...jom arrr..

nadzirah aqilah said...

okey2.. nanti anis jenguk ek.. hehehe

maisyah said...

rajin betul anis buat keja2 sekolah wlupun da x sekolah...awat dulu x siap2 keja seko tu eh...haa..kantoi..

hee..sigu marah kunun..
*anis..jgn syg org yg x syg kita dik..nanti merana jatuh gedebuk! cukupla sekadar rs syg berkwn k...

nadzirah aqilah said...

@maisyah:
sigu.. dulu sy nakal.. skarang sy dah insaf.. hikhikhik..

sob3.. mekasih sigu atas nasihat yg diberikan... sy akan ingat sampai bila2.. (^__^)

Related Posts with Thumbnails