Followers

Monday, October 18, 2010

4
Bila Rasa Itu Datang....

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera....



apa anda akan rasa bila anda bahagia?
..saya akan tertawa gembira kerana saya tau rasa ini tidak akan dapat saya rasai sepanjang masa..


apa yang anda rasa bila anda berdukacita?
..saya juga akan tersenyum menghilangkan segala gundah gulana memberikan keraguan di dalam hati..


apa anda lakukan bila amarah menyerang jiwa?
..saya diam di sudut penjuru meredakan gejolak api yang makin membara agar semuanya terpadam hilang..


apa anda akan buat bila rasa rindu itu hadir tanpa di duga?
..saya akan cuba sedaya upaya menolak rasa itu jauh ke lubuk hati kerana saya tidak memerlukannya merosakkan hati ini..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
bukan saya mahu merahsiakan segala rasa hati, tapi ianya kadang-kala akan mengakibatkan wujudnya rasa benci..
bukan saya mahu menonjolkan pengorbanan diri, kerana ianya adalah sekadar kekuatan insani..
bukankah lebih sempurna segalanya bila tiada yang mengetahui apa yang ada disebalik dinding ini, kerana saya tahu saya ada Tuhan yang sentiasa menemani di sisi....


You're not Alone,


4 comments:

Mat Ganu said...

anis...rasa pe lak nie...cam sedey jer...^_^

Hairil Rizal said...

Agak sukar bagi Warlord utk tersenyum bila berdukacita. Sesungguhnya diriku insan yang tak pandai menyembunyikan perasaan...

:)

ANIS HJ SUKARTI said...

mat ganu:
lebih kurangla... ada mcm gundah gulana ckit.. hehehe.. tapi okey jek..

en. hairil:
hehehe.. setiap org ada cara sendiri kan. pape pun caranya yg plg penting langkah kita untuk bangkit dari kedukaan.. hehehe

Anonymous said...

eh sile hepykn diri utk besday hambe iye!

Related Posts with Thumbnails