Followers

Wednesday, July 14, 2010

0
story disebalik tabir sabtu yang lalu (bhgn 1)...

salam semua..~~

dah 2-3 hari dh rasanya aku xpos pape kan.. saje mendiamkan diri mencari diri sendiri. chewahh~~ tp itulah hakikatnye. mcm2 yg berlaku. tp sekarang, life aku dh ok balik. rasanya dh semakin bengong gak la bak kata org kalau langgar dinding pun bleh senyum kiut lg. hakhakhak. bhs pun xlah sopan2 mcm pos aku sebelum ni br korg tau sape aku.. tehee.. akulah wanita melayu terakhir yg muka talam papan lapis punyer~~

meh2 sume dok dpan aku. aku nk cite ngan korg psl kejadian yg aku alami sabtu lepas. dipendekkan cite bermula dgn pagi yg hening, selalu ujan taw tp tyme tu xujan la plak br aku ingat nk sambung tdo almaklumlah cuti kan, xyah g opis. tetiba aku teringat aku nk jumpe meimei kat jb. meimei is my bff. sebelum aku dpt permission ngan parents nk g jb aku ikut dorg g sarapan kat dpn HWA THAI tu. bkn sarapan sebenarnya, lebih kpd mkn tengahari apa xnye aku bleh sebat telan nasi putih seawal 9 pg. atoiii..~~

pastu aku balik umah balik amik khazanah harta karun aku satu beg sebelum ayah hntr tunggu teksi kat tempat biasa. nk djdkan hal dr jauh aku dh nmpk dah seperti biasa 2 org mamat bangla yg kunun2 machonye sdg menunggu teksi di tempat yg sama. dgn muka kiut aku pun turun. yg xbleh blah mamat2 bangla ni bleh plak ngumpat aku. mmgla aku xphm apa dia ckp tp dgn lirikan matanya mmg jelas tertonjol. lantak korg la nk ngata aku huduh ke kiut ke.. ada aku kesah. tp yg aku nk ckp kat cni ialah BAU dorg.. fulamak.. aku pun xtau nk explain caner.. tp lau korg bau adeii~~~ tetiba aku rs nyesal btol telan nasi putih pg2 td.....

naseb baek aku dpt teksi ngan sorg gurl ni demi nk share teksi ngan mamat tu.. minx maaf la... sanggup aku tunggu teksi lain kowt~~ aku turun kat plaza kota jek mls plak nk turun kat hentian. bila dh sampai plaza gurl tu pun turun sama, dr cara gurl tu bw bekal ngan beg dia aku pk dia ni pekerja kat sane so dia mestilah tau brape tambang teksi. rupenye aku silap tafsir daa~~ dia pun xtau, yg xbleh blah bila aku dh byr aku pun turun la dr teksi tetiba dia panggil aku, ingatkan nk ajak borak ke apa tp korg tau dia ckp apa? "kak.. ada singgit x? duit kiter xckupla.." atoiyai.. nasib baek aku ada.. dh tau nk naik teksi sediakan la wang kecik ye kwn2..

lama gak aku dok melepek tunggu bas ke jb, aku pun x inform ngan meimei sebenarnya yg aku jd nk kesana. sbb.. aku mmg xtau hala tuju sbnrnye. main ikut langkah kaki jek. mmg sodap lau ada org ajak aku tetiba, aku rs aku ikut je kot. bleh dikatakan ketika itu aku dlm keadaan 50-50 sedar. hahaha.. yg best ni aku nk citer ms dlm bas area2 tebrau la mcm tu ada la segerombolan muda mudi chinese ni. cr pemakaian dorg mmg marvelous! mantop.. yg pompuan2 xyah la ckp, yg xkiut pun bleh nampak sweet. yg lelaki plak bapak stylo hbs.. tergoda gakla aku~~ mayb dorg nk g gathering kowt~~

nk djadikan cite skarang ni, slh sorg mamat stylo ni dok dpn aku berkaca mata. smart gakla seposen.. eh xla up ckit lima posen.. aku pun usha2 la mamat ni tgk pakaian dorg. bahasa berbicara mmg aku xbleh join la. satu hapa aku xphm. korg nk tau x apa yg aku nmpak? spek dia wei.~~

nampak stylo hbs kan spek mcm ni.. bentuk lbh krg mcm nila kaler je seakan2 merah. dh jd trend skarang kan. tp aku bkn nk ckp yg aku br 1st tyme nmpak spek mcm ni.. yg aku nk ckp lepas aku membuat kawat cam beberapa kali dibelakang dia.. sangkaan aku mmg tepat belaka apabila spek yg dia pkai tu tiada cermin.. ingat ye kwn2.. TIADA CERMIN.. hanya bingkai semata2.. atoiyai.. tepuk dahi aku. nk gelak pun ada tp n wat caner kan mmg dia nk mcm tu... aku hrp dia mmg xtertinggal la cermin nya takut la plak tersalah peluk awek kat gathering nanti... tp bg akula lau ye pun xrabun jgnla nampak sgt spek tu xde cermin dik oi..

No comments:

Related Posts with Thumbnails