Followers

Monday, February 14, 2011

25
Cekal

Assalammualaikum w.b.t dan salam sejahtera...

aku tidak sedih malah bukan jua aku kecewa..
aku tabah, cekal dan gagah menghadapi semuanya..
lihat.. senyumku, gelak ku dan juga tindak tandukku...
semuanya seperti sedia kala bukan?
tapi.....


anehnya rasa ini...
pandanganku kosong tiada isi..
senyumku tawar tanpa erti..
gelakku juga hiba tiada penyeri..
semuanya tiba-tiba bertukar menjadi sunyi sepi...

tatkala ini.. butiran itu makin cepat alirannya..
puas aku kesat dan keringkan ia..
tapi segalanya menjadi sia-sia belaka..
apa selemah itu hati ini?
tidak!! tidak!! aku kuat!!!
hatiku kering!!
yang tersedu itu bukan aku...
yang lesu itu juga bukan diriku..

cukup....!
jangan engkau terus mengalir wahai sang air mata..
bukankah dirimu cukup berharga?
biarkan sahaja mereka gembira..
bukankah kamu cekal mengharungi segalanya........


dari papan kekunci: .......................................................

25 comments:

Encik MamaT said...

"menangislah jika harus menangis.. kerna kita manusia...
manusia bisa terluka.. manusia pasti menangis..."

tabahlah wahai hati...

krole said...

krole hrp pe yg krole nak kate ni dpt menceriakn wak..wak berjaya join bloglist krole~

nadzirah aqilah said...

@encik mamat:
sedaya upaya saya cuba berlagak tabah.. tapi sia-sia... terima kasih encik mamat kerana memahami...

@krole:
alhamdulillah.. memang buat saya tersenyum ceria!!! thanks a lot my dear friends!!!

i am S!L4H.. said...

hidup mengajar kite utk tabah...

be strong kak nadz....=)

nadzirah aqilah said...

@silah:
tenkiu my dear sis! (^__^)

ïêmå å¢klê§ said...

chilll aqilah (^_^)

kuat k..

cantik piusi....

ADfeez said...

alahai... kenapa nie??? sedih yer.... ermmm.. mai sini.. aD bg duku manja kt kepala tu.. hahaha..
lps sedih trus nngis sbb sakit.. :P
*ampunnnnnnnnnnnnn

aibaks said...

wpun aibaks tak tahu hujung pangkal.. bersabar la wahai sahabat maya..

ghost writer said...

jangan simpan tangismu kawanku...

rasa sedih itu suatu yang menguatkan..sangat melegakan tatkala kita melepasinya..jangan risau.hidup ini tak selamanya bersedih.

Bulan said...

cayam~
jgn sedey2 k. i turut rse gak nie.
cekal! kita kene cekal!

eRza farEeha said...

yunk...jgn sdey2 ye yunk..meh story2.eheh

nadzirah aqilah said...

@iema:
tenkiu iema.. sya akan terus tersenyum... (^__^)

@aD:
hahahaha..hadoii!!! sakit ya amat nie!!! x aci!! x aci!!

@aibaks:
terima kasih ya amat!!!!!!!!!!!!!

@ghost writer:
puas sudah sya berlagak kuat.. rupanya itu bukan diri sya.... tenkiu GW kerana sentiasa ada memberi semangat..

@bulan:
ye syang!! sya cekal!!

nadzirah aqilah said...

@erza:
story.. emm.. err... kelu lidah untuk berkata2... (^__^)

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

menangis laa..kerana menangis itu 1 terapi hidup!!!!

nadzirah aqilah said...

@A.F.A:
sya kuattt.... hehehe

amiYo said...

be strong..! :)

nadzirah aqilah said...

@amiyo:
thankss!!

mykhalis said...

bersabarlah..tapi andai air mata dapat meringankan beban,,lepaskan ia..

YUL said...

peh, bermadah, be strong k, jgn sedih2 lg, anggap je lah ianya sebagai dugaan kepada kita.

Hairil Rizal said...

Berhenti - muhasabah - buangkan yg keruh - ambil yg jernih - lapangkan dada - senyum - hayun langkah dan mara ke hadapan.

:)

Mat Ganu said...

cekal kan hati mu...^_^

maisyah said...

menangis dan ketawa adalah penenang jiwa yang tidak asing bg kita manusia anis...

kedua-duanya dpt melembutkan hati dan tenang kan...

x pa ba..as long as istighfar la bila rasa terlebih sudah (eh..cam stacy plak..)

*Owh...suspen tu ialah kak mau tambah harta akhirat...hee..a baby? Insyaallah....

nadzirah aqilah said...

@mykhalis:

@yul:

@encik hairil:

@mat ganu:

@kak maisyah:

terima kasih banyak-banyak2 atas sokongan kalian semua.. (^__^)

YUL said...

dont be sad ok. hidup mesti diteruskan

nadzirah aqilah said...

@yul:
thanks yul.. yup.. life must go on.. (^__^)

Related Posts with Thumbnails